woensdag 3 september 2014

Even er tussenuit..........

Vrijdag 29 augustus 2014
Sinds lange tijd weer eens bloggen.
Vandaag samen met Corrie en de caravan naar Friesland voor 3 dagen op de camping. Ik heb 2 dagen roostervrij (zaterdag en zondag) plus één ADV (maandag).
Na thuiskomst van het werk, eerst met de auto bij Matthijs zijn beeldscherm opgehaald. Daarna snel de caravan verder ingepakt en om half 4 richting Friesland gereden. In Joure nog een beetje vertraging door de drukte. Om kwart voor 7 bij de camping ’t Strandheem in Opende gearriveerd. Gelijk bij de snackbar een patatje met frikandel besteld en toen naar de plaats gereden. Eerst maar even de patat opgegeten.
Daarna was Corrie bezig in de caravan en ik met klusjes er buiten. Gasfles aansluiten, drinkwater bijvullen, toilet gereedmaken en de elektriciteit aansluiten. Dit laatste zorgde voor een probleem, omdat er geen stroom in de caravan kwam. Nadat de man van de receptie was langsgekomen, bleek dat het probleem te zitten in de stekker van ons verlengsnoer. Gelukkig had ik daar een oplossing voor. Na een half uurtje knutselen én een snee in m’n duim (bloeden als ’n rund!) was de klus geklaard en hadden we stroom in de caravan. Toch wel makkelijk.
’s Avonds gepuzzeld en gelezen. Het was de hele tijd droog gebleven vandaag en de temperatuur was ook nog goed.

Zaterdag 30 augustus 2014
Laat opgestaan vanochtend, lekker lui.
Nog steeds fraai weer, lekker zonnetje. Daarom de stoelen tevoorschijn gehaald en buiten voor de caravan uitgebreid en op ons gemak ontbijten.
Na het wassen en aankleden eerst maar eens de zaterdagkrant gekocht in het winkeltje. Tijdens het koffiedrinken begon het voorzichtig te spetteren. Uiteindelijk verhuisd naar de banken in de caravan.
Omdat we laat waren met het  ontbijt, dit keer makkelijk eten tussen de middag; een banaan, een appel en een rijsttoetje.
Eind van de middag met de auto naar Else en Nico in Kollum, voor Nico z’n verjaardag (maart!)
Supergezellige avond gehad met Else en Nico. Lekker gegeten en veel gelachen. Op de terugweg naar de camping een beetje verkeerd gereden, waardoor we half Groningen (“by night”) hebben gezien. Daarom toch maar even de Tom-tom erbij gepakt. Dat was niet direct een succes te noemen omdat er diverse weggetjes waren afgesloten en we daarom steeds moesten omrijden. Uiteindelijk vlakbij de camping - in het stikkedonker – ook even moeten zoeken naar de ingang van onze camping. De auto moesten we buiten de camping parkeren (de slagboom was al dicht) op het parkeerterrein aan de overkant van de weg.

Zondag 31 augustus 2014
Weer lekker uitgeslapen. Bij het opstaan nog geen zonnetje te bespeuren, maar die kwam wel tijdens het ontbijt even tevoorschijn. Dit keer hebben we het ontbijt in de caravan genuttigd.
Rond koffietijd hoorden we het onweren in de verte en de lucht werd steeds donkerder. Om 12 uur harde regen en onweer. Maar wij zitten lekker binnen koffie te drinken, te puzzelen en te lezen.
’s Middags ook in de caravan vertoefd, omdat het nog steeds regende. Tussen het lezen en puzzelen door werd er af en toe een oogje dicht gedaan. Lekker hoor!
Anne heeft gisteren ook haar 3e bekerwedstrijd (tegen Wartburgia ) gewonnen.
's Avonds op de camping gegeten in het restaurant. Corrie en ik waren de enige gasten, dus hadden we de ruimte. Het eten was goed en we besloten met een lekker toetje.

Maandag 1 september 2014
Heerlijk weer vandaag. Zelfs met m'n shirtje uit in het zonnetje gezeten. Op ons gemak de caravan opgeruimd en 's middags naar Almere gereden voor de verjaardag van Ina.
's Avonds weer voor het eten thuis. Matthijs wilde ons verrassen met een maaltjdsalade.
En dan is de korte vakantie weer over.